Mileway, det ledande paneuropeiska företaget för logistikfastigheter för sista milen-leveranser, har ingått ett långsiktigt hyresavtal med Trendcarpet, en väletablerad mattförsäljare i Europa och ett dotterbolag till CaMa Gruppen AB, för 11 200 kvadratmeter högkvalitativt logistikutrymme i Göteborg.

Fastigheten är belägen i ett populärt industriområde som karakteriseras av logistik, tillverkning och återförsäljning med ett strategiskt läge 7 kilometer från centrala Göteborg intill E6:an, den viktigaste transportlänken till och från Göteborg. Fastigheten är till 90 % lagerutrymme och har bra takhöjd och utmärkta lastmöjligheter, inklusive 14 lastkajer. Fastigheten drar också nytta av kontorsutrymmen på två våningsplan. Trendcarpet från CaMa Gruppen AB är en av Europas största e-handelsplatser för mattor och kommer att nyttja hela fastigheten.

“Vi fortsätter att se en mycket hög efterfrågan på våra sista milen- fastigheter över hela Sverige och vi ser fram emot att bidra till en fortsatt tillväxt för både nya och existerande kunder.”

Tomas Beck, Mileways Nordenchef

Mileway har sett en snabb ökning av sista milen-fastigheter över hela Europa sedan det lanserades i september 2019, och har nu 1 600 fastigheter i 10 stora ekonomier i Europa. I Sverige äger och förvaltar företaget över 170 fastigheter på totalt 1,8 miljoner kvadratmeter, från vilka de tillgodoser behoven från kunder över hela landet.

Tomas Beck, Mileways Nordenchef, säger: “Vi är mycket glada över att ha ingått detta långsiktiga hyresavtal med CaMa Gruppen som valde vår fastighet tack vare det strategiska läget och den optimala utformningen som perfekt matchar behoven från deras snabbt växande verksamhet. Vi fortsätter att se en mycket hög efterfrågan på våra sista milen- fastigheter över hela Sverige och vi ser fram emot att bidra till en fortsatt tillväxt för både nya och existerande kunder.”